Mokytojas – žmogus, suteikiantis galių kitam žmogui. Galių kurti žmonijai reikalingą pridėtinę vertę. au senovės filosofų pastebėta, jog mokytojo ir mokinio santykio esmė nėra tik žinių perdavimas. Neatsitiktinai didžiausius žmonijos autoritetus Motiną Teresę, Dalai Lama, Nelsoną Mandela vadiname Mokytojais, nors jų veikla nesusijusi su pedagoginiu darbu. Mokytojas dalinasi ir padrąsina. Projekto pradžios idėją atspindi Indijos prezidento, mokslininko Abdul Kalam žodžiai: „Geriausi tautos protai gali būti randami paskutiniuose klasės suoluose.“ Vadinasi, Mokytojas yra akceleratorius, tarpininkas, talentų ieškotojas, kuris asmeniškai atsakingas už jo klasės vaikų sėkmę. Rokiškio mokyklos – darželio „ žuoliukas“ ilgalaikė orientacija nukreipta į ugdymo naujoves, skatinančias susidomėjimą gamtos mokslais bei technologijomis, kartu akcentuojant jų kūrybišką panaudojimą aplinkoje, kai, derinant su finansiniu raštingumu ir verslumu, gimsta inovatyvūs vaikų projektai, sukuriantys pridėtinę vertę bendruomenei. Paskata aktyvinti vaikų gebėjimus yra nenutrūkstamas šios ugdymo įstaigos procesas.
Analizuodami tobulinimosi poreikius, mokyklos-darželio “ žuoliuko” mokytojai vieningai įvardino aktualiausią problematiką. Tai - darbas su šiuolaikinės kartos vaikais, kurie geba atlikti keletą veiklų vienu metu (angl. terminas „multitasking ), apdoroja didelį kiekį informacijos, tačiau kiekvienas skirtingu būdu ir tempu, yra imlūs užsienio kalbų mokymuisi, emociškai jautresni ir fiziškai judresni palyginus su buvusių kartų mokiniais bei stebina aukštu išradingumo lygiu, kuris, vėl gi, pasireiškia tik ypatingos kūrybiškumo atmosferos fone. Mokytojų nerimas suprantamas - tokia klasė reikalauja naujo požiūrio, o šis keičiamas ieškant patarimo ir stebint sėkmingus pavyzdžius. Mokykla turi padėti mokytojui, sustiprinti jį, parengti savo klasėje ieškoti neatskleistų talentų, o, suradus, brandinti, provokuoti jų prigimtinius ir išvystytus įgūdžius, kompetencijas. Projekto pavadinimas „Multiplikatoriaus efektas ugdyme“ sukurtas ekonomikos dėsnio terminą santykinai pritaikant ugdymo aplinkai. Ekonomikos terminų žodyne multiplikatoriaus efektas yra skaičius, rodantis kiek kartų daugiau pasikeičia vienas kintamasis, pasikeitus kuriam nors išoriniam kintamajam vienu vienetu. Penkios projekte įgytos mokytojų kompetencijos sukurs akivaizdų ir gerokai didesnį, skaičiais neišmatuojamą efektą – mokykla augins ne žinių perėmėjus, o jų daugintojus, iš menkų galimybių kuriančius pridėtinę vertę savo visuomenei. Mobilumo veiklų suformuoti ilgalaikiai mokytojų kompetencijos pokyčiai turės įtakos mokyklos modernizavimui ir paslaugų turinio atnaujinimui. Mokymo programose daugės tikslinių kūrybiškumo ir verslumo pamokų. Viena laukiamų projekto verčių - naujos tradicijos sukūrimas. Mokykloje bus inicijuotas kasmetinis forumas - idėjų mugė – „Vaikiška idėja šiandien – inovacija rytoj“, kuriame dalyvaus ir vietos bendruomenės verslininkai. Projekte numatyti 6 kursai užsienyje, siūlantys temas ir turinį, kurie geriausiai tenkina numatytą tikslą. Savo šalyje kursų pasiūla orientuota labiau į dalykinį turinį, STEAM tematiką, o mokyklos mokytojai šių patirčių jau įgavo vykdydami projektą 201 - 2018 m.
Projekto tikslas - dalyvaujant kursuose papildyti mokytojų kompetencijų sąrašą reikalingais įgūdžiais, padėsiančiais identifikuoti kiekvieno mokinio gebėjimų šerdį, ją stiprinti ir skatinti mokykloje įgytas žinias susieti su šiuo atskleistu gebėjimu taip sukuriant didžiausią galimą pridėtinę vertę ugdyme. ždaviniai, kuriuos įgyvendins mokytojai, dalyvausiantys projekte yra šie: 1. Dalyvaudami tarptautiniuose kursuose mokysis iš ES šalių patirčių: 1.1. sukurti ugdymo aplinką ir sudaryti užduotis, kurios iššaukia inovatyvias mintis, surasti kiekvieno mokinio kertinį gebėjimą ir leisti jam vystytis 1.2. surasti verslumo pradą pačiame ankstyviausiame mokykliniame amžiuje, apčiuopti mokinio polinkį kurti pridėtinę vertę, dalykinius mainus, derybas 1. . lavinti anglų kalbos vartojimo įgūdžius bent vienu lygmeniu aukščiau nei jo mokiniai (B1 lygmuo) bei išmokti suprasti aukštesnio lygmens mokslinio teksto pagrindinę mintį, faktus 1. . valdyti emocijas ir sužinoti, kaip to išmokyti mokinius, kaip derinti laisvalaikį su darbu, jausti veiklos ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą 1. . kalbėti įtikinamai, uždegti mokinius idėja, pasiekti efektą, kai mokinys įsiklauso į patarimą ir patikėti savo kūrybine galia. 2. Taikys įgytas žinias ir įgūdžius pamokose ir mokyklos renginiuose. . Dalinsis sėkminga patirtimi ir iššūkiais atvirose pamokose su kolegomis savo mokykloje bei rajone, metodiniuose renginiuose šalyje. . Kartu su mokyklos vadovais įvertins projekto rezultatų sukurtą pridėtinę vertę ir indėlį į mokyklos strateginių tikslų įgyvendinimą.
Projektą finansuoja Europos Sąjunga. Skirta 10 268 eurų.
Projektinės veiklos atspindžiai taip pat ir Facebook paskyroje Rokiškio mpkykla-darželis